EN
Farkas D. Gergő (HU): Deep Fake

Farkas D. Gergő (HU): Deep Fake

Bethlen Téri Színház

Színházi előadás

Időpontok

A XI. Nemzetközi Monotánc Fesztivál keretében

A Deep Fake egy tárgyak, emberek, hangok, fények és táncok által lakott koreografikus tér, amely mind az autentikus, mind a virtuális valóságunkban létezik. A testet impulzusok és érzelmek által vezérelt apparátusként felfogva a Deep Fake az élő és az élettelen, az anyagi és az immeateriális közötti határok összeomlását vizsgálja, azokon a struktúrákon keresztül, amelyek rejtett utakon (újra)termelik ezeket a kettősségeket.  

A Deep Fake-ben az előadó Csernovszky Márton finom, néhol hátborzongató, érzékeny és tágas tereket alkotó zenéje, valamint egy Grid nevű gyengéd tárgy kíséretében olyan extrém szerepek között vándorol, mint a házigazdáé vagy épp egy hiányzó testé.  

A Deep Fake a néző figyelmét finoman a hang, a fény és a tárgy decentralizált együttesére irányítva, a teret mozgó entitássá változtatva kérdőjelezi meg a szóló formátum monokráciáját. Az együttlétezés új lehetőségei mellett a Deep Fake-et legkülönösebben az foglalkoztatja, hogy hogyan lehetséges egy kevésbé antropocentrikus tekintettel figyelni a világot, vagy saját esetében: a színpadot.

Koreográfia és előadás:  Farkas D. Gergő 
Asszisztencia és művészeti vezetés: Cserna Endre 
Zene: Csernovszky Márton 

Köszönet: Sín Művészeti Központ, Műhely Alapítvány, Aerowaves Europe, MU Színház 
Pénzügyi támogatás: A Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programja 

Stockholmban, Budapesten vagy valahol a kettő közt bolyongva, Farkas D. Gergő (‘96, they/them, mérleg) koreografál, táncol, előad, szervez, de leginkább koreografál. Olyan terekről álmodozik, ahol a (nem)humán és a(z) (im)materiális kéz a kézben táncolnak, tudva hogy ennek a táncnak egy jelentős része mindig is láthatatlan marad. Néha (valójában elég gyakran), a táncra afféle hiperobjektként tekint, mert úgy gondolja, a tánc maga túl nagy ahhoz hogy a teljességében látni lehessen és túl vad ahhoz, hogy be lehessen törni.  

Gergő jelenleg a Performing Gender rezidens művészeként facilitál mozgásalapú workshopokat, legutóbbi, Deep Fake című darabja pedig az Aerowaves Twenty22 szelekciójának részeként turnézik. 2021-ben elnyerte a DanceWeb ösztöndíjat, Frederic Gies és Anne Juren mentorálása alatt. 

Előadóként olyan társulatokkal és koreográfusokkal dolgozott, mint a Cullberg, Frederic Gies, Juhász Kata, Ofelia Jarl Ortega, Alma Söderberg, Szeri Viktor, Alex Franz Zehetbauer és a Willany Leó Improvizációs Táncszínház. 2021 és 2022 között a néhai OMOH queer kollektíva tagjaként szervezett workshopokat és performatív eseményeket. Egyetemi diplomáját az Amsterdam University of the Arts MTD szakán szerezte.


Deep Fake is a choreographic space that exists in both our authentic and virtual realities. This space is inhabited by objects, humans, sounds and dances working with the concept of simulation. By approaching the body as an apparatus driven by impulses and emotions, Deep Fake investigates the collapsing borders between the living and the inorganic, the material and the immaterial, with the mechanisms that secretly (re)produce these binaries. 

Shifting between extremes such as the role of a host or an absent body, the performer is accompanied by composer Márton Csernovszky’s sweet yet eerie, sensitive yet expansive music, and by a tender object called Grid. 

Deep Fake challenges the monocracy of the solo format by gently directing the spectator’s attention to the decentralised performance of sound, light, and object, turning the space into a living and breathing entity. While dreaming about new possibilities of coexistence, Deep Fake is driven by the question: how can we allow the human gaze to become a little bit less anthropocentric? 

Deep Fake’s virtual haven is deep-dake.world. 

Choreography, performance: Gergo D. Farkas  
Assistance, art direction: Endre Cserna  
Music: Márton Csernovszky  

Being lost in Stockholm, Budapest or somewhere in between, Gergo D. Farkas (they/them, ‘96, libra, HU) is into choreographing, dancing, performing and organizing, but mostly into choreographing. They dream about spaces where (non)humans and (im)material are equally super welcome to dance, knowing that a big part of their dance will always remain invisible. Sometimes (actually, quite often), Gergo relates to dance as a hyperobject, believing that dance itself is way too big to be seen in its totality and way too wild to be tamed.  

Currently, they facilitate movement-based workshops as a resident artist of Performing Gender. Their latest piece Deep Fake has been on tour as a part of the Aerowaves Twenty22 selection. In 2021, Gergo received the DanceWeb Scholarship, under the mentorship of Frederic Gies and Anne Juren.  

As a performer, Gergo has worked with Cullberg, Frederic Gies, Kata Juhasz, Ofelia Jarl Ortega, Alma Söderberg, Viktor Szeri, Alex Franz Zehetbauer, and the Willany Leó Improvisational Dance Theatre amongst others. Between 2021 and 2022, they have been organising workshops and performative acts for the Budapest nightlife scene as a member of the Budapest-based queer collective OMOH.  

Gergo holds a BA in Contemporary Dance from the Amsterdam University of the Arts (MTD department).

Időpontok

Bethlen Téri Színház
(1071 Budapest Bethlen Gábor tér 3. )
2024.05.25. | 19:00

Betöltés...